De club van 8 en meer - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu De club van 8 en meer - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

De club van 8 en meer

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

16 Mei 2009 | Denemarken, Lille Binderup

" Je ziet de dingen niet zoals ze zijn.Je ziet de dingen zoals je bent"(Socrates, filosoof)

Onze kids hebben weer wat nieuws bedacht. Daar kan ik echt van genieten. Ze hebben het speelgoedhokje achter de carport opgeruimd en het gebombardeerd tot clubhuis. Er werden posters opgehangen en het werd er gezellig gemaakt. Er gingen echte uitnodigingen de deur uit naar buurtkinderen. Op woensdag en maandagmiddag is er club van 16.00 tot 17.00. Er kwamen 7 kinderen ,maar er kunnen er 8 komen. Ze zijn nu 3 keer bij elkaar geweest. Ze nemen om de beurt wat lekkers mee. Er zijn regels opgesteld en ze gaan leuke dingen doen. Ik ben benieuwd hoe lang het stand houdt maar ik vind het erg leuk om te zien. Ik hoorde van de week ineens een enorm getimmer vanuit dat hokje komen. Ben toch maar even gaan kijken. Bleken Sarah en Anne een kapstok aan het timmeren(grote spijkers in een balk) Ze vermaken zich er in ieder geval prima mee!
Verder was ik vrijdag vrij en heb ik boodschapjes gedaan en ben naar de kapper geweest. Dat is de moeder van een vriendinnetje van Riemkje. Ik kreeg na afloop een slaapzak etc. mee omdat Nanna die nacht bij ons zou blijven slapen. Riemkje wilde met Nanna in de caravan slapen. Ook nam ik uit school Tobias mee, een vriendje van Tom. Gezellige boel dus. Het was mooi weer dus hebben ze lekker buiten gespeeld. Het speeltuintje hier verderop is dan ook wel erg leuk. We hebben er een nieuwe schommel gekregen en een grill!(ja, hij is er nu....Pieter en Griet!)Nu kun je daar dus ook leuk bbqen. Er staat ook een grote open hut waar je dan in kunt zitten. Daar gaan we zeker nog es gebruik van maken.
Riemkje en Nanna hebben knus in de caravan geslapen. Ik hoorde ze heerlijk giechelen van de zenuwen.
Ik moest vanmorgen weer aan het werk, dus een vroegopje. Toch vind ik het niet erg in het weekend voor een keer te werken. Lekker rustig ontbijten en dan gewoon weggaan zonder dat de kids klaar moeten zijn etc. Ben lekker weer de wijk ingeweest en heb weer genoten van de mooie uitzichten onderweg. Nog even en dan zijn de koolzaadvelden alweer uitgebloeid, maar nu zijn ze er nog. Ik heb wat foto's gemaakt die ik hierbij zal plaatsen. Jammer genoeg wordt de kwaliteit van de foto's er niet beter op als ik ze in de weblog plaats, maar jullie krijgen in ieder geval een idee waar ik zoal langs rij...
Tom bleek vanmorgen ineens nog een feestje te hebben van een vriendje. Dat zei de moeder van Tobias gister. Tom had de uitnodiging echter nog gewoon in zijn tas zitten!! Lekker handig, dus. Ik had de auto nodig dus heeft Jaco de auto van de buren geleend om Tom om half 10 weg te brengen. Hij had een brunch daar, met scrambled egs,pannekoekjes etc. Ik heb hem vanuit mijn werk weer opgehaald. Vanaf 12.30 was er kaffe på kanden (koffie in de kan) voor de ouders. Ik kwam dus iets later(was 13.00 klaar met werken) en toen zaten er nog wat ouders, maar die zaten al aan het bier! Ik heb maar een bakje koffie genomen want ik had nog niks gegeten en dan klapt het er meteen zo in! Nog even zitten kletsen en toen naar huis...
Gister belde Arie nog dat ie forellen(vis) had. Jaco mocht er wel wat van ophalen. Arie had ergens een klusje gedaan en flink wat forellen meegekregen. Nou, dat vinden wij ook wel lekker. Ze moesten alleen nog wel gevilt worden! Dat hebben ze daar nog maar even gedaan. Arie zijn broer was er ook en die heeft ook meegeholpen. Arie is morgen jarig en viert vanavond zijn verjaardag. Daar gaan we vanavond nog even heen. Gezellig! Ik moet alleen wel weer vroeg op omdat ik morgen weer aan het werk moet....Dus maar niet al te laat naar huis.
Morgenmiddag gaan we nog even naar een shetlandpony kijken bij een collega van Jaco. Misschien is dat wat voor Anne. Spannend ,dus.
Ik hou jullie op de hoogte...
Groetjes van hier, Feya

  • 16 Mei 2009 - 15:14

    Yvonne:

    Wat is het daar toch prachtig bij jullie! Ik kan ook geen genoeg krijgen van die bloeiende koolzaadvelden, dit is een mooi jaargetijde wat dat betreft.
    Wat leuk dat jullie kids zo initiatiefrijk zijn: erg spannend zo'n zelfopgerichte club! Zo te zien vermaakt het spul zich er prima mee.

    Fortsat en god weekend!

  • 17 Mei 2009 - 13:23

    Lida:

    Hoi,
    Wat leuk zeg, een eigen clubhuis, spannend! heerlijk die koolzaadvelden en seringen, dat moet heerlijk zijn om langs te fietsen.
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 354898

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: