Anne på lejr,bowlingavondje - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Anne på lejr,bowlingavondje - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Anne på lejr,bowlingavondje

Blijf op de hoogte en volg Feya

02 September 2012 | Denemarken, Lille Binderup

Afgelopen woensdag is Anne met haar efterskole op kamp(lejr) geweest. Om elkaar nog beter te leren kennen. Woensdagmiddag op de fiets. Slaapzak etc. mee. Ze moesten 25 kilometer fietsen. Bij het water hadden ze tenten staan en daar hebben ze in geslapen. Ze hebben spelletjes gedaan,gezwommen,kampvuur gemaakt en daar op eten gekookt. Ze hadden prima weer, dus daar hebben ze geluk mee gehad. Donderdagavond kreeg ik een sms dat ze op het strand lagen in het donker met allemaal waxinelichtjes om hun heen naar de sterren te kijken. Prachtig,toch?! Moe maar voldaan heb ik haar vrijdagmiddag weer opgehaald. Ze kwettert altijd aan 1 stuk door naast me over wat ze allemaal beleefd heeft. Mooi om te zien hoe ze het naar haar zin heeft,daar!
Vrijdagavond kreeg ik plotseling een nederlandse vrouw hier uit de buurt op de koffie. Leuk even gekletst. Riemkje was ondertussen naar een verjaardagsfeest en Anne naar Juniorklub. Jaco moest ik 22.00 nog ophalen en daarna Riemkje bij dat feestje vandaan. Ze mocht daar blijven slapen maar ze moest de volgende ochtend weer voetballen, dus dat leek ons niet verstandig. De volgende ochtend ben ik met Riemkje en een vriendin van haar met haar oma mee naar het voetballen geweest. En ze hebben alweer gewonnen!! Het gaat perfect met hun ploegje. Ze staan tot nu toe mooi bovenaan!
sAvonds had ik een avondje bowlen besteld voor ons met zijn 5en. We hebben zoveel dingen soms,dat we aan elkaar niet meer toekomen! En Anne is doordeweek natuurlijk weg nu. Dus we hebben eerst een uur gebowld en daarna een heerlijk warm buffet gehad daar. Dat kun je zo met elkaar bestellen. Leuk om zo even met zijn 5en op stap te zijn. En even lekker bijgekletst.
En vandaag moest Jaco met Tom te voetballen. Dus we zijn als dames alleen thuis vanochtend. Lekker even niks doen!
Vanavond Anne weer wegbrengen. Na "Boer zoekt vrouw" natuurlijk, want dat wil ze nog wel even zien!!:-)
Volgend weekend gaan we op kamp met onze familieklub! Die bestaat 5 jaar en daarom gaan we een weekendje weg. Naar een padvindershuis bij het water(Mariagerfjord) We gaan kanoën, kampvuur maken waar we ook weer eten op gaan klaarmaken en verder spelletjes doen etc. Wordt vast gezellig! Die denen vinden het geweldig om buiten te leven en eten te maken etc. Een vrouw die ook bij de padvinders zit had het idee om ingebakte pizza's te maken. Deeg met vanalles erin en dan op het vuur leggen. Zo doe je ook altijd weer nieuwe ideeën op. We hebben er veel zin in...
Nou, iedereen maar weer een fijne week gewenst!
Feya

• 02 September 2012 - 19:41

Coby:

Ja wij kijken ook altijd naar Boer zoekt vrouw, een erg leuk programma. Dus jullie hebben het gezellig gehad met bowlen. Is altijd fijn om leuke dingen met elkaar te doen. Jetse gaat morgen weer aan het werk, was vorige week vrij. Je kunt al goed merken dat de dagen weer korter worden, maar het najaar heeft ook vaak weer z´n mooie kanten. Jullie ook een goede week samen.

liefs Coby

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.