Weekendlejr familieklub en meer.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Weekendlejr familieklub en meer.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Weekendlejr familieklub en meer....

Blijf op de hoogte en volg Feya

18 September 2012 | Denemarken, Lille Binderup

Zal nog even verslag uitbrengen van ons gezellige weekend met de familieklub. We zijn met 6 families naar een padvindershuis bij het Mariagerfjord geweest. Echt een prachtige plek tussen de heuvels bij het water. Het was een oude boerderij omgebouwd tot een soort kampeerboerderij, met een mooie binnenplaats met kampvuurplek en picknicktafels. Vrijdagsavonds kwamen we allemaal aan en hebben we onze slaapplekken verdeeld. Toen gegeten met zijn allen. 1 van de families had een pan rijst met saus gemaakt. sAvonds hebben we nog een spel gedaan en verder gezellig gezeten. De volgende ochtend ontbijt met zijn allen en toen de madpakker(brood voor onderweg) klaargemaakt. We zijn namelijk wezen kanoën op het fjord. Echt een prachtige ervaring! Het ging ook best goed ookal was het de eerste keer dat ik zo'n stuk moest kanoën! Onderweg ergens op de kant ons eten opgegeten en toen weer terug. Daarna een vuur gemaakt waar we dubbelgeklapte pizza's op gemaakt hebben. Bolletjes deeg tot een lapje kneden, tomatensaus en vulling(hamreepkjes,kipstukjes ,mais ,ui etc.) erin, dichtknijpen en dan op de bbq bakken. Echt een aanrader! Als toetje wafels, cake en koffie. Savonds weer spellen gedaan,een aandacht gehouden en de kinderen hebben later een film gekeken. Later om de avond kregen we "natmad"(nacht-eten)dat doen ze hier ook vaak aan het einde van een feest. Dit keer alleen voor de volwassenen. Geroosterd brood met sla,tomaat,ei, garnalen en mayo. Witte wijn erbij....Heerlijk zo'n hapje voor het slapengaan. De volgende ochtend ontbeten met rundstykker(harde broodjes) en toen de boel opgeruimd en ingepakt. Een erg gezellig en geslaagd weekend met mooi weer!(zie foto's)
Mooi op tijd weer thuis zodat we weer even bij konden komen voor alle broodbakjes etc. weer gesmeerd moesten worden. Ook Anne moest haar spullen weer pakken. Die hadden we trouwens vrijdagavond nog opgehaald bij een feest van de efterskole. Dat was bij mensen in een grote omgebouwde schuur. Ze had het erg gezellig gehad.
Dinsdags ben ik bij een friese vrouw hier in de buurt op de koffie geweest. Ze heeft een kapsalon aan huis en haar man is boer. Het was erg gezellig en we hebben lekker fries kunnen kletsen. Gaan we zeker nog es doen! Leuk om de emigratieverhalen van anderen ook eens te horen...
Verder houdt Riemkje even rust met voetbal want ze heeft waarschijnlijk hielspoor! Ze heeft erg last van haar hak. Ze vindt het erg jammer,maar ze moet toch maar even rust houden...Tom gaat gewoon door en moet morgen weer een wedstrijd spelen.
Tja, toen moest ik het weekend ineens werken omdat ik geruild had i.v.m. het familieweekend. Maar goed, verder rustig aangedaan. Tom en Jaco zijn zondag nog naar een voetbalwedstrijd van Aalborg(AAB) tegen Randers geweest met een buurman. Vind Tom helemaal geweldig. Aalborg won ook nog met 4-0, dus dat was helemaal leuk!
Verder is er hiernaast een klein nieuw babyjongetje geboren en hebben we daar even om het hoekje gekeken. Prachtig zo'n klein babytje weer es in handen te hebben....Ik vraag altijd automatisch hoe ie heet,maar dat vertellen ze hier nooit voor ie gedoopt wordt. Pas als ie gedoopt wordt hoor je de naam! Moet er nog steeds aan wennen.
Anne komt verder elk weekend nog thuis en rijdt dan lekker op haar paard en spreekt af met haar vriendinnen. Zondagssavonds na "Boer zoekt vrouw" gaat ze weer richting school. Het gaat hartstikke goed met haar daar....
Gister had ik nog een borrel van mijn werk. We kregen champagne en kransekage(koekjes gevuld met amandelspijs). Dit omdat we het beste verpleeghuis van het kwartaal zijn!
Ook heb ik de uitnodiging van de julefrokost(kerstdiner) van mijn werk al binnen!2 nov. hebben we die. Ben nog totaal niet daarmee bezig,maar goed dat gaat hier zo!
Gister en vandaag nog gewerkt en nu heb ik 4 dagen vrij! Vrijdagavond hebben we høstfest(oogstfeest) hier in Lille Binderup bij onze achterburen in de omgebouwde stal. Altijd erg gezellig met een lopend buffet(iedereen neemt een gerecht mee), oogstliederen zingen, spelletjes doen en borrelen. De kinderen verheugen zich er ook altijd erg op want het is beregezellig!
En dan de volgende dag komen Jaco's ouders aan op het vliegveld in Aalborg! Ze blijven een dikke week. Tom is namelijk 24 sept. jarig en Jaco 27 sept. Zo kunnen ze beide verjaardagen meemaken! Zaterdags hebben we Arie, Anja en Jetse en Coby uitgenodigd. Dan maken we er een gezellige nederlandse avond van!
Maar nu eerst nog een fijne week gewenst allemaal.....
Feya

• 30 September 2012 - 18:17

Hee Feya,

Kom niet altijd meer aan reageren toe, maar lees je stukjes nog steeds hoor. Geniet altijd erg van het Deense gevoel dat jij overbrengt.

Groetjes,

• 01 Oktober 2012 - 06:22

Feya:

Ha Yvonne! Bedankt!Leuk om te horen dat je ze nog steeds leest....Groetjes,Feya

• 11 November 2012 - 15:18

Hoi Feya,

Alweer tijdje geleden dat je een stukje schreef hier. Alles goed? Of gewoon met andere dingen bezig?

Kaerlig hilsen,

• 11 November 2012 - 15:18