Ik pak de draad weer op.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Ik pak de draad weer op.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Ik pak de draad weer op....

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

29 November 2012 | Denemarken, Lille Binderup

Zo,dit is echt lang geleden! Maar ben van plan nu weer wat trouwer te schrijven. Krijg toch wat klachten hier en daar vandaan;-)
Hier gaat alles eigenlijk zijn gangetje. We zijn allemaal zo'n beetje ziek geweest. Longontstekingen,griepjes,zere knie etc. Maar nu zijn we allemaal weer fris en fruitig!
Er is ondertussen alweer heel wat gebeurd. 24 sept. Was Tom jarig en 27 sept. Jaco. Die week zijn Jaco's ouders hier geweest. Allebei dik in de 80 en toch komen ze dan nog. Met het vliegtuig. Hartstikke mooi,natuurlijk. Het was erg gezellig en leuk dat ze er dan met die verjaardagen bij zijn. Zaterdags hebben we Jetse,Coby,Arie en Anja uitgenodigt voor een gezellige avond met zijn allen. Lekker een nederlands avondje. Was leuk! Zondag trakteerden Jaco's ouders nog op een etentje met zijn allen. Altijd een mooie afsluiting van een mooie week samen. Het afscheid is altijd even moeilijk, je weet nooit of het misschien de laatste keer is dat ze komen. Ze zijn natuurlijk de jongsten niet meer!
Daarvoor hadden we nog het høstfest hier in Lille Binderup. Dat is een oogstfeest. Dat houden ze hier in veel dorpen en verenigingen. Alti jd beregezellig. Lekker eten,we maken altijd een lopend buffet met zijn allen,iedereen neemt een gerecht mee, lekker drinken en gezellig kletsen met alle buren. De kinden vinden het ook altijd erg gezellig.
Verder hadden we weer onze loppemarked(rommelmarkt) voor de russische kids. Dus helpen mee klaarzetten en later weer opruimen. Maar wel een mooi bedrag opgehaald van 7500 kronen.
Het weekend van 12 okt.zijn we met de hele familie de Boer naar Duitsland in een slot geweest! Een heel speciaal weekend waar iedereen bijelkaar was. Ook mijn broertje ut Finland met zijn hele gezin. Geweldig,natuurlijk. En we hadden een prachtig groot huis,met zwembad,sauna,poolbiljart,tafelvoetbal,bubbelbad etc. En dat alles in een prachtige natuur. Een weekend om nooit te vergeten!
Anne heeft het erg naar haar zin op de efterskole. Daardoor heb ik het er ook niet zo moeilijk mee,dat ze daar is doordeweek. Ze doen allemaal leuke dingen en heeft al heel wat nieuwe vrienden gemaakt. Mooi om te zien hoe ze haar plek daar gevonden heeft! In oktober is ze nog op een soort snuffelstage geweest in een huis voor gehandicapten. Dat doet ze dan ook weer erg goed. Ze waren erg tevreden over haar. Ze deed de kinderen al onder de douche,gaf ze eten en deed leuke dingen met ze.
Ook Riemkje en Tom gaan goed. Ze vermaken zich met voetbal en vrienden.
Onze familieklub gaat ook nog steeds door. 15 dec. Hebben we daar julefrokost van(kerstdiner) 2 nov.hadden we julefrokost van mijn werk en 1 dec.van Jacos werk. A.s.zaterdag dus.
Afgelopen zondag moesten we op school komen om kerstdingen inelkaar te knutselen voor de juleklipdag(kerstversierdag) op school a.s.zaterdag. Wij moeten een tafel maken met allemaal kerstdingen die we verkopen voor de klas van Tom om het reisje naar Bornholm volgend jaar te bekostigen. Altijd een heel werk,maar we verdienen er altijd lekker mee. Dus,ja,ik zit al goed in de kerstsferen. Morgenavond al het eerste adventsfeest hier in Lille Binderup. Altijd erg sfeervol. De tafels zijn mooi gedekt. De kinderen en volwassenen komen allemaal bijelkaar. We zingen,we eten en drinken en er is iemand die een voordracht houdt over de adventstijd. Ook is er een loterij. Een vol weekend dus! Vrijdagavond adventsfeest,zaterdag juleklipdag,zaterdag vanaf 18.00 julefrokost van Jacos werk en zondag moet ik nog weer werken en Tom moet smiddags voetballen. Maandag hebben de kinderen dan vrij omdat ze zaterdag naar school moesten,dus dan gaan Jaco en ik even met hun kleren kopen.
Vanaf zaterdagavond is dan ook weer de julekalender op televisie. Een kerstverhaal in 24 delen,elke dag een aflevering. Er is er 1 voor kinderen en 1 voor volwassenen. Daar moeten we dus ook weer plat voor savonds! Ook wel weer gezellig. Elke ochtend de julekalender met chocola openmaken en de kalenderlys,een kaars met 24 cijfers erop die je elke ochtend een stukje af moet branden. Maar even wat eerr opstaan smorgens!:-)
Ik wens iedereen in Nederland nog een mooie sinterklaas eerst en alvast een goed weekend!

  • 29 November 2012 - 10:44

    Jolanda:

    Miste je verslagen al. Ik zou je nog mailen of er iets aan de hand was, maar gelukkig niet dus. Hier veel last van Sinterklaas stress. Het einde is in zicht. Alleen vanmiddag en morgen nog de stad in en dan hoop ik alles rond te hebben. Sinds Jasmijn naar school is ben ik hulpouder op haar school en op de school van Matthijs. Ik heb al veel leuke dingen gedaan zoals taaipoppen versieren, scholen versieren in Sint stijl, straks moet alles er weer af gehaald worden en moet alles weer in Kerst sfeer versierd worden. In januari start ik met kook- en baklessen op de school van Matthijs. Lijkt mij ook erg leuk om te doen. Ze laten me vrij in de dingen die ik wil gaan maken, dus ik ga mij helemaal uitleven, ha ha. Uiteraard moet het wel eenvoudig zijn.

  • 29 November 2012 - 11:26

    Coby:

    He, he eindelijk weer een bereicht uit Lille Binderup. Ik dacht ook al ze is er mee gestopt, maar gelukkig niet, ik vind het altijd heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Wij zijn dus ook nog een week in Nederland geweest en in die week heeft mijn moeder een pace-maker gekregen. Gelukkig gaat alles goed, ze krijgt nog wel thuiszorg. Dus het was wel mooi dat wij er toen ook net waren. Verder gaat alles hier ook zijn gangetje. Met de kerst even weer naar Nederland. Jetse heeft zijn vrije week van week 51 omgeruild voor week 52, dus dan hebben we die week lekker vrij. Gaan zondags heen en misschien donderdags weer terug. Altijd erg gezellig om met kerst even weer bij elkaar te zijn. Gaan jullie nog wat speciaals doen met de kerst? Nu verder allemaal een goed weekend samen.

    liefs Coby

  • 29 November 2012 - 20:19

    Minke:

    Hey Feya
    Leuk om weer wat van jullie belevenissen te lezen (wat dacht je ik doe meteen maar een pagina vullend verslag...) Terwijl jullie al in de kerstsfeer zitten hebben we hier nog Sinterklaas stress. Maar dat is ook wel weer gezellig ! Alvast een heel fijn weekend (maar als ik je planning lees komt dat wel goed) en tot bels/mails/kiekes

    Groetjes Minke (en co)

  • 29 November 2012 - 21:15

    Feya:

    Bedankt voor deze positieve reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1037
Totaal aantal bezoekers 354817

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: