Nieuw prinsje, familiebezoek en store bededag. - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Nieuw prinsje, familiebezoek en store bededag. - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Nieuw prinsje, familiebezoek en store bededag.

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

08 Mei 2009 | Denemarken, Lille Binderup

Hoi trouwe lezers.

Alweer een week voorbij. Vandaag hebben we met zijn allen lekker vrij omdat het store bede-dag is(letterlijk vertaald: grote bid-dag) Hier is dat een vrije dag voor veel mensen, dus een lekker lang weekend!
Zondagmiddag zijn we dus bij Morten en Annette op de koffie geweest. De geur van zelfgebakken cake en broodjes kwam ons alweer tegemoet toen we daar binnen kwamen. Een gezellige middag gehad,daar. Er stond voor mij 1 keer werken op de kalender en dat was woensdag. Maar maandagochtend ging de telefoon om 10 voor 7, toen wist ik alweer hoe ver het was! Dus eerst de kinderen naar school gebracht en toen door naar het werk. Lekker weer de wijk ingeweest. Toen vroegen ze of ik dinsdag ook wilde werken, dus ook dinsdag en woensdag aan het werk geweest. Maandagmiddag hadden we nog een vergadering met wat ouders van Anne haar klas voor een gezellige avond die nog georganiseerd moest worden. Samen met een andere moeder daarheen gereden en alles op een rijtje gezet. We gaan een sponsorloop houden waarmee de kinderen van de klas geld kunnen verdienen voor hun reisje naar Bornholm(een eilandje onder Zweden) Aan het begin van het volgend schooljaar(aug.) gaat Anne haar klas daar bijna een week heen! Met kerst hebben we al heel wat geld verdiend door kerstspulletjes te verkopen en nu deze sponsorloop nog. Dan hebben we wat minder kosten voor dat reisje. Na de sponsorloop gaan we bbqen en daarna krijgen we nog informatie over de Bornholm-reis.
Gistermiddag zijn Marcel(neef van mij) en zijn vrouw Alida hier nog geweest. Ze komen elk jaar naar Denemarken op vakantie en komen dan ook even bij ons langs. Ze hebben ook een hond, Jelle, daar heeft Sam even heerlijk mee gespeeld. Verder hebben we gezellig koffie gedronken. Marcel is nog met Jaco meegeweest om Riemkje hun ploegje te trainen en daarna hebben we met zijn allen macaroni gegeten. Een uur of half 9 zijn ze weer weggereden. De kinderen hoefden gelukkig niet vroeg vanochtend omdat we vrij waren. Dus gezellig nog even op de bank t.v. gekeken.
Ik was nog helemaal vergeten te vertellen dat Anne haar verzorgpony kwijt is! Ze was helemaal in tranen want de pony is verkocht!! Dat vond Anne natuurlijk erg jammer. Daarom hebben we haar nu een shetland-pony beloofd. Een goedkoop ,klein paardje waar ze wat mee kan ompielen. Kijken hoe het gaat met verzorgen enzo!!!Van de week vond ze een mooie pony op internet en daar zijn we vanmorgen gaan kijken. Helaas was het wat een onrustige pony en ik vond hem ook nog redelijk groot. Dus deze is het niet geworden. We zoeken nog even verder!
Verder hebben Jaco en ik vanavond de leiding met de familieklub. We gaan een sjoel-competitie houden. Die denen kennen het sjoelen niet, dus dat leek ons wel leuk. Van de week allemaal nederlanders bij langs gebeld om sjoelbakken en dat is allemaal gelukt! Geweldig, natuurlijk. Jaco is nu de sjoelbakken naar Sven en Marianne(waar we vanavond familieklub hebben) aan het brengen. Dus we zullen zien hoe het gaat,vanavond!
En dan was er nog groot nieuws hier in de media van de week: er is een nieuw prinsje geboren. Prins Joachim en zijn vrouw Marie hebben een zoontje gekregen. Zijn naam weten we nog niet, want die krijg je hier pas te horen als ze gedoopt worden!
Morgenochtend moet Tom een wedstrijd voetballen en zondag moet Jaco met Riemkje haar ploeg voetballen. Ik ga zondagochtend nog werken. Jaco brengt me in de auto en dan gooien we de fiets achterin. Dan kan ik terug fietsen. Jaco heeft namelijk de auto nodig! Dus wij krijgen het weekend wel weer om....

Nou, iedereen nog een goed weekend gewenst!!
Groetjes, Feya en familie.

  • 08 Mei 2009 - 17:50

    Fam Van Dijken:

    Hoi Feya,

    Gezellig weer een leuke log. Je schrijft altijd heerlijk gedetaileerd zodat we echt een beeld krijgen bij jullie dagelijks leven.
    Gefeliciteerd met de geboorte van de jonge prins. Was dat hun eerste kindje?
    Gezellig zeg zulk bezoek. Leuk dat ze ook even bij jullie langs komen. In dat opzicht zou ik best wat dichterbij NL willen wonen. Af en toe heb ik toch wel heimwee naar mijn familie. Maar dat hoord er bij...
    Wat jammer dat ze nu geen verzorgpony meer heeft. Ze reed er toch ook op? Zo'n shetlandpony is zeker een leuk begin. Alleen zal ze er niet op kunnen rijden denk ik. Ik moet zeggen dat die pony's heel vaak onrustig overkomen voor mijn idee. Is een fjordenpaard niet wat voor haar? Natuurlijk ook wel groot, maar meest betrouwbaar en ze kan er op rijden. Hahaha, laat het haar maar niet lezen want dan breng ik haar vast op een idee;)
    Wat een leuk idee zeg zo'n sjoelavond. Wij hebben niet eens een sjoelbak hier. Ik heb anders ook geen idee of je ze hier wel kunt kopen.
    Ik heb ook weer aardig wat extra daagjes voor de boeg. Maar dat vind ik wel leuk.
    En het verdiend ook lekker natuurlijk.

    Fijn weekend.

    Liefs Nancy

  • 09 Mei 2009 - 18:21

    Lida:

    Ach gosh wat sneu voor Anne dat haar verzorgponny er niet meer is. Wel spannend dat jullie nu zelf op zoek zijn naar een ponny, ik benieuwd. Hoe is de sjoelavond gegaan, vonden ze het leuk?
    Gefeliciteerd met het nieuwe prinsje!
    Groetjes,
    Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 354992

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: