Anne naar "Hest og Rytter" en meer.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Anne naar "Hest og Rytter" en meer.... - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Anne naar "Hest og Rytter" en meer....

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

16 Maart 2011 | Denemarken, Lille Binderup

Nou, we hebben vrijdagavond een erg gezellige zangavond gehad met de familieklub. Morten, een man die muziekleraar is op een efterskole, kwam met zijn keyboard. Hij kan erg goed pianospelen en improviseren. Hij had een blad papier gemaakt met allemaal liedjes erop, ook grappige voor de kinderen(om en om zingen en grappige teksten) En we hadden een boekje met heel veel liedjes. De kinderen mochten na een tijdje een film kijken,terwijl wij als volwassenen nog even doorzongen. Daarna was er koffie met mijn muffins die ik had gebakken en ik had beschuiten, boter en hagelslag meegenomen. Er gingen 3 rollen beschuit doorheen, zo lekker vonden ze het!!
Anne was naar de juniorklub geweest en kwam later ook bij de buren. Dit had ik nog helemaal niet verteld maar Anne is zaterdag de hele dag(en halve nacht) op stap geweest! Samen met Kirsten, de vrouw waar ze altijd paardrijdt, is ze naar Herning(middenin Jutland) geweest naar "Hest og Rytter" (paard en ruiter) Dit is 1 van de grootste happeningen op paardengebied van noord-europa. Een hele belevenis voor Anne. Kirsten had haar dit als kerstkado gegeven. Erg aardig. Je kon er vanalles kopen en bekijken en savonds zijn ze naar een gala-show geweest. Allemaal optredens met paarden. Met veel muziek, licht en show. Anne was erg onder de indruk. Edward Gal was er ook nog. Een bekende nederlandse ruiter. Ze trof er ook nog wat vriendinnen, dus al met al een prachtige dag voor haar. sNachts half 2 was ze weer thuis!
Ik moest ondertussen aan het werk, het weekend. Twee keer van 7.00 tot 13.00.
Verder heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende en ga ik vanaf mei een ochtend extra werken!!Nu dus 24 uren in de week. 4 keer van 7.00 tot 13.00. Doordat Jaco nu 2 dagen in de week thuis is,kan hij meer in huis doen, dus dat zie ik wel zitten.
En ook had ik goed nieuws over mijn diploma-goedkeuring. Daar ben ik al tijden mee bezig,maar nu kreeg ik bericht dat het goedgekeurd is!!!
Verder heb ik een groot kado van mijn grote broer,Feicko, gekregen! Hij neemt me mee naar Finland, naar mijn jongste broer. Echt geweldig. We gaan 15 april al. We hebben nu geboekt. Kan ik mijn neefje eindelijk weer eens zien. Thomas is nu 1,5 en praat en loopt al. Ook krijgen mijn broer en zijn vrouw de tweede in mei. Gelukkig kon ik alles regelen op mijn werk en Jaco heeft nu maandags en dinsdags vrij, dus dat komt mooi uit!
Tom en Riemkje hebben een goeie week op school, deze week want ze hebben een thema week: middelældren (de middeleeuwen). Ze hebben 4 dorpen gemaakt rond de school, vuurplaatsen, tenten etc. Ze moeten zelf hout zoeken, eten maken, gereedschap maken etc. Ook is er een rechtszaak geweest en vandaag hebben ze een kerkdienst. Ze stinken allebei een uur in de wind als ze weer thuiskomen(naar vuur) en ze zijn lekker smerig, maar ze vinden het fantastisch. Gelukkig werkt het weer ook goed mee...
Weer veel beleefd dus de afgelopen tijd....
Vi ses, Feya

  • 16 Maart 2011 - 08:23

    Maaike.:

    Nou Anne en jij vallen wel met de neus in de ( room) boter hoor, de 1 naar een paardefesrein waar menig paardegek jaloers op is ( zoals mijn dochter) en de ander wordt door haar broer getrakteerd op een familie weerzien. Heerlijk. Het is jullie van harte gegund en geniet ervan....

  • 16 Maart 2011 - 08:59

    Anna:

    Hejsan, altijd weer een vol programma bij jullie met leuke dingen. Toch ervaar ik de drukte hier in SE anders dan in NL, hoe is dat bij jou? Volgens mij heeft de natuur en rust om je heen een hele grote invloed. Rense klaarde zich prima gisteravond en Thomas heeft het nachtleven ook overleefd;-) Kram, Anna

  • 16 Maart 2011 - 09:33

    Jannie:

    Hey Feya, jeetje wat een heerlijke week hebben jullie weer achter de rug!
    Gefeliciteerd met het goed gekeurde diploma van je, hoe lang ben je daar mee bezig geweest? Ook de extra uren zijn mooi meegenomen, nu Jaco wat meer thuis is. Jullie kinderen hebben de tijd van hun leven op de basisschool in Denemarken, wat een feest ( de Middeleeuwen ) en natuurlijk neem je de stank maar voor lief.
    Wat fijn dat jullie kinderen nog zo heerlijk buiten kunnen spelen. Vandaag stond hier in de krant dat : Binnenkinderen komen niet meer alleen buiten. De straat, de speeltuin of de buurt zijn niet veilig genoeg om alleen te spelen!
    Per kind is nog maar 4 vierkante meter speelruimte overgebleven.
    Gelukkig zijn er nog uitzonderingen.
    Feya fijne week en tot horens.
    Groet Jannie.

  • 16 Maart 2011 - 10:36

    Coby:

    Wat leuk zeg dat je met je broer naar Finland gaat. Je bent er natuurlijk ook al weer een tijd niet geweest. Ik kan me goed voorstellen dat Anne het daar helemaal naar haar zin heeft gehad. Het is hier mooi weer, straks maar weer even op de fiets naar Horsens, heerlijk is dat om lekker in de natuur te fietsen. Met pasen gaan we weer even naar Nederland, hopen dat ze ons huis dan met rust laten. Nog een fijne week samen.

    liefs Coby

  • 17 Maart 2011 - 09:36

    Christel Jonker:

    Hoi Feya,
    Wat blijft het heerlijk om die verhalen te lezen over hoe jullie buitenland leven is. Wat kan een mens zich goed aanpassen, toch? Wij zijn inmiddels weer helemaal gesetteld. Maar toch kriebelt het wel hoor om weer eens zoiets te doen. Maar goed voorlopig dan maar jullie verhaal blijven volgen. :)
    Groetjes Christel Jonker

  • 17 Maart 2011 - 10:52

    Feya:

    Ha Christel Leuk van je te horen. Moet nog wel eens aan jullie denken. Mooi dat jullie weer gesetteld zijn. De kids ook,dus?? Kan me voorstellen dat het af en toe weer kriebelt. Tis een geweldige ervaring, een leven op te bouwen in een ander land...
    Alvast een fijn weekend.
    Leuk dat je mijn verhalen blijft lezen!
    Groetjes,Feya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 354927

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: