Loppemarked en meer.. - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Loppemarked en meer.. - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Loppemarked en meer..

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

30 Maart 2011 | Denemarken, Lille Binderup

Vrijdagmiddag had Tom een zwemfeestje van een vriendje. Ik heb hem daar een uur of 17.00 weer opgehaald. Toen zaten ze lekker met rozige wangen fris te drinken met cake en pølsehorn(worstebroodjes) Tom heeft er heel wat naar binnen gewerkt want hij was hongerig na al dat zwemmen. Hij heeft zich prima vermaakt. Thuisgekomen had Anne wafels gebakken. Zo leuk, dat je dochter dit nu ook kan! Een gezellig begin van het weekend zo. sAvonds had Anne juniorklub en ging Riemkje bij de buurvrouw de finale van X-factor kijken op de deense tv. We hadden namelijk een dilemma want er kwam ook een EK- kwalificatiewedstrijd van Holland-Hongarije voor de tv. En aangezien we,heel ouderwets, maar één televisie hebben is er heel wat afgekibbeld: finale X-factor of de match??!!Gelukkig vond de buurvrouw het erg gezellig dat Riemkje daar kwam kijken, dus dat was geregeld. Ook Anne ging na juniorklub nog even daarlangs. Al met al een latertje, maar wel allemaal een gezellige avond gehad. Jaco was trouwens lang niet fit, die vrijdag! Werd plotseling ziek, dus die lag savonds vroeg plat. Ook zaterdag nog wat omgehangen maar zondag werd ie gelukkig weer beter.
Ik moest zondagochtend vroeg op want ik zou 8 uur bij Arie en Anja zijn. Daar wordt onze loppemarked(rommelmarkt) altijd gehouden voor de russische vereniging. Kort nachtje, hoor, want het was natuurlijk eigenlijk 7.00!!Maar goed de warme rundstykker(harde broodjes) en de koffie smaakten prima. 10.00 deden we de deuren open en stonden er al zo'n 20 mensen voor de deur! Het ging de hele dag wel zo'n beetje door en uiteindelijk hebben we bijna 9000 kronen verdient( zo'n 1100 euro)Er kwamen weer heel wat bekenden langs(ook mensen die ik via mijn werk ken) dus heel wat afgekletst. Ook wel weer gezellig. We verkochten koffie,fris,cake, pølser(worstjes) en broodjes. Het was mooi weer maar in de schuur was het erg koud!Ben echt een beetje verkleumd. Af en toe ging ik maar even buiten in het zonnetje staan....Nou,ja, tis allemaal voor het goede doel! Morten en Annette, vrienden van ons, kwamen ook nog langs. Annette koopt zich altijd helemaal blauw op zo'n rommelmarkt, Morten is daar minder blij mee;) Leuk even bijgekletst en Morten reed ondertussen nog even naar Jaco omdat hij onze keuken nog even af gaat maken(eindelijk!!)Er moet nog wat gestuukt. Morten en de kids hebben bij Jaco nog wat gegeten en toen Annette opgehaald die ondertussen uitgekocht was!!Onder luid gemopper(we hebben troep genoeg) van Morten werd alles ingeladen.Haha... 16.00 sloten we de deuren en hebben we onder het genot van een snaps(borrel) het geld geteld. Toen werd ik weer lekker warm;)
Thuis had Jaco lammerug in de oven!Heerlijk.
Jaco is ondertussen ook bezig een weekend te plannen naar Nederland. Jaco zit bij de Suffolk-vereniging(Suffolk is het ras schaap wat wij hebben) en heeft daar leuke contacten opgedaan.Af en toe maken ze een uitje naar het buitenland en nu heeft Jaco een uitje naar Nederland georganiseerd! Ze gaan dan bij 3 schapenhouders langs en in dat weekend is het "dag van het schaap" Hopelijk melden zich een ploegje mensen aan!
Ook is Jaco deze week begonnen met zijn nieuwe rooster! Hij is een paar keer met zijn collega meegeweest omdat ie op een ander soort vrachtwagen moet rijden(met aanhang nu)Maar dat lijkt goed te gaan. Vanaf nu is hij dus elke maandag en dinsdag vrij!Heerlijk....Ik begin vanaf 1 mei met mijn nieuwe rooster.
Verder hebben we een nieuwe trampoline gekocht. De andere ging stuk en was te klein (volgens Riemkje) De kids zijn weer lekker veel buiten met het mooie weer! Heerlijk.Ook savonds na het eten, want het is nu weer lekker lang licht.
Zo ga even lekker met de hond een eind wandelen!
Vi ses.Feya

• 30 Maart 2011 - 15:27

Yvonne:

Handig, zo'n bakkende dochter!

• 30 Maart 2011 - 17:53

Jannie:

Hey Feya, alweer een druk weekje voor jullie. Wat hadden jullie een prima opbrengst van loppemarked, daar kan vast weer veel goeds mee gedaan worden. Wat had Jaco zo in eens, gelukkig knapte hij ook snel weer op. Die lammerug, was dat er eentje van jullie eigen vee stapel?
    Wat leuk dat Riemkje en ook de andere kinderen zich weer lekker kunnen uitleven op de trampoline.
    Eerst maar weer een fijn weekend en tot horens groetjes Jannie

• 30 Maart 2011 - 18:05

Annemieke:

Ha zusje! Fijn he, dat er weer meer buiten geleefd kan worden. Ik geniet daar ook van. Joris zei net ineens: Nog precies een maand!
    Hij heeft erg veel zin in een weerzien.
    Joris en Pepijn zitten op dit moment met Feicko aan tafel een spel te doen. Gezellig.
    O ja: mooie kaart kregen we van Anne!

Dikke tuut, zus

• 31 Maart 2011 - 14:54

Wideke:

Dus nu heb je 2 trampolines in de tuin staan.... of gaat de oude nog weg. Grappig hoor, Hiske had het weekend ook wafels gebakken bij opa en oma. Handig he dat ze het kunnen en ook lekker.
    Alvast fijn weekend. Wordt het bij jullie zaterdag ook zo lekker warm??

• 01 April 2011 - 08:45

Coby:

Ja lekker dat het s,avonds nu weer langer licht is he? Kun je weer wat buitendingen doen. Ik kan jammergenoeg niet met de fiets want mijn ketting is voor de 2e keer doormidden, dus nu moet er een nieuwe op. En Jetse ziet die klus niet zo zitten, dus dan moet de fiets even naar de fietsenmaker. Nu dan maar met de bus. We hebben de leuke kaart van Anne ook al gekregen. Jullie allemaal weer een goede week.

liefs Coby