Heerlijk lente-weekend! - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu Heerlijk lente-weekend! - Reisverslag uit Lille Binderup, Denemarken van Feya Molen - WaarBenJij.nu

Heerlijk lente-weekend!

Door: Feya

Blijf op de hoogte en volg Feya

06 April 2011 | Denemarken, Lille Binderup

We hebben weer een fantastisch weekend achter de rug. Wat was het mooi weer! Net zomer!
Vrijdag kwam Emma(vriendin van Anne) met Anne mee. Ze zou bij ons slapen want ze wilde graag weer mee naar de juniorklub waar Anne bijzit. De vorige keer vond Emma dat wel gezellig en zodoende wilde ze wel weer mee. Zaterdag werd het dus erg mooi weer en nadat Jaco Anne en Emma naar het paardrij-adresje van Anne hadden gebracht en Tom en Riemkje nar de lørdagklub waren, hebben Jaco en ik lekker koffie gedronken met zijn tweetjes. Daarna de tuin in! Lekker omgerommeld, wat gedaan maar af en toe ook lekker in het zonnetje gezeten, gevoetbald en op de trampoline gesprongen. Aan het eind van de middag had Jaco pannekoekbeslag gemaakt en hebben we met onze lange koekepannetjes pannekoeken gebakken boven het vuur! Supergezellig. Daarna nog gezellig met zijn 5en rond het vuur zitten kletsen. Was echt een topdag....
Zondags hadden we familieklub. Eerst zijn we met zijn allen naar een kerkdienst geweest in Hvam, een dorp hier zo'n 20 min. vandaan. Daar woont 1 van de gezinnen van onze familieklub. Het was een speciale dienst met veel vrolijke liederen en een groot scherm met de teksten erop. Na een bakje koffie in de kerk hadden we afgesproken in de oude school in Hvam met elkaar te frokosten(middageten) Iedereen had wat meegenoemen en dat hebben we op een tafel bijelkaar gezet. Er waren pølsehorn(worstebroodjes), pizzastukken, sandwiches, salades met brood etc. Zo leuk hoeveel verschillende dingen er dan weer zijn! We hebben gezellig bijelkaar gezeten en de kinderen konden zich uitleven in de gymnastiekzaal die er ook was.
Maandag was Jaco dus vrij en mocht ik uitslapen!!:)Na een bakje koffie samen ben ik boodschappen gaan doen en daarna heb ik voor het eerst een fitnessschool bezocht!! Ik heb besloten wat meer aan beweging te gaan doen en dit lijkt me ideaal omdat ik dan kan gaan wanneer het mij past. Heb dus maandag een introductie-uur gehad samen met een instructeur. Alles bij langs gegaan en uitleg gekregen hoe alles werkt. Vandaag ga ik weer en krijg ik de sleutel! Dan kan je van smorgens 6.00 tot savonds 22.00 daar terecht. Hoop dat ik het wat vol kan houden. Discipline is niet mijn sterkste kant;) Maar nu ik er een redelijk bedrag voor betaald heb, hoop ik dat dat een stok achter de deur is. Het is hier vakbij, daar waar ik ook de boodschappen doe, dus kan ik het mooi combineren.
Maandagmiddag ben ik nog met Anne naar de winkel gereden waar haar konfirmations-kjole(jurk) vandaan komt. Ze zou de jurk nog een beetje innaaien. Was wat te ruim. Dus afgespeld en nu belt ze als ie klaar is.
Ondertussen zijn Anne en Riemkje ook samen begonnen met hardlopen! Anne wilde graag wat meer bewegen en Riemkje wilde wel mee. Goeie zaak!
Verder heb ik vorige week afscheid genomen van mijn wederhelft op mijn werk. Ik had een soort duo-baan met Niels-Peter(21 jaar) en hij is nu gestopt omdat ie wil reizen. Hij gaat naar een school voor volwassenen in Costa Rica en daarna gaat ie nog rondreizen. Wel leuk om te vertellen dat dat hier dus veel meer gebeurd, dat jongeren allerlei baantjes nemen ,sparen en dan gaan reizen. Ze doen veel meer verschillende opleidingen, baantjes en dan dus op reis. Ik vind dat wel mooi om te zien. Grappig is dat mijn broertje zegt dat dat in Finland ook veel meer zo is. Ze beleven vanalles voordat ze een vaste baan krijgen.
Yes! Vrijdag over een week ga ik al naar Finland met mijn stor-bror(grote broer)Daar heb ik erg veel zin in. Lang geleden dat ik mijn broertje en zijn vrouw en kids gezien heb....We komen vrijdagavond aan in Turku en daar haalt mijn broer ons op. Dan hebben we zaterdag en zondag waar mijn broer ook vrij is en maandags gaan we er waarschijnlijk even op uit. Hoop dat het weer wat meezit!
Fijna dag allemaal!
Feya

  • 06 April 2011 - 08:14

    Yvonne:

    Zo kan het natuurlijk ook: je versleten klompen op het vuur gooien ;-) Volgens mij zitten Denen sowieso minder vast aan een baan. Onze oud-buurman bijvoorbeeld, zei regelmatig: 'toen ik nog werkte als...' en heeft wel acht verschilldende banen gehad van gymleraar tot buschauffeur :-)
    Dus het is bijna zover, Finland? Kan me voorstellen dat je daar zin in hebt, gezellig met je broers op stap.

  • 06 April 2011 - 15:25

    Jannie:

    Hey Feya.

    Wat een prachtig leven hebben jullie opgebouwd!!

    Liefs Jannie

  • 07 April 2011 - 08:49

    Coby:

    Ja jullie beleven daar vaak van alles. Waren de klompen zo oud dat ze in het vuur konden? Lijkt me erg gezellig zo pannekoeken op zo'n manier. Fijn dat jullie zo even naar Finland kunnen. Hoe lang is dat nog vliegen? Het is hier vandaag erg winderig weer, dus wordt een pittige fietstocht. Ik vind het heerlijk om op de fiets te gaan, heb er net weer een nieuwe ketting op dus ik hoop dat ik nu geen mankementen weer krijg. Fijne week nog samen.

    liefs Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feya

Hallo vrienden en familie! Het leek me wel leuk een weblog te openenen om jullie allemaal op de hoogte te houden van ons leven hier in Denemarken! Wij, Jaco, Feya en onze 3 kinderen Anne, Riemkje en Tom, wonen hier nu vanaf maart 2006. Het gaat erg goed met ons en willen graag onze ervaringen met anderen delen. Reacties zijn van harte welkom! Tot schrijfs op onze weblog! Groetjes Jaco,Feya, Anne, Riemkje en Tom.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 355001

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: